Cała tematyka bloga to kosmetyki firmy ORIFLAME .
Oriflame w Polsce
Oriflame Poland Sp. z o.o. działa od 1991 roku. W 1995 roku powstała fabryka w Warszawie. Obecnie działa poprzez 14 dużych placówek oraz sieć ponad 250 biur regionalnych prowadzonych przez niezależnych konsultantów.
Oriflame - światowe przedsiębiorstwo kosmetyczne zajmujące się produkcją i dystrybucją kosmetyków sprzedające je w systemie sprzedaży bezpośredniej korzystając z marketingu wielopoziomowego.
Przedsiębiorstwo powstało w Szwecji w 1967 roku założone przez braci Jonasa i Roberta af Jochnick. Firma przedsiębiorstwa pochodzi od łac. Aurea Flamma - złoty płomień, co nawiązuje do strategii rozwoju przedsiębiorstwa (jest to również nazwa proporca bojowego średniowiecznych królów Francji - oriflamme).
W 1999 roku Izabella Scorupco została wyłączną modelką i rzecznikiem przedsiębiorstwa.
Zasada działania
Oriflame działa w systemie MLM, nie posiada sieci sklepów ani struktur dostawy do innych przedsiębiorstw. Kosmetyki Oriflame dostępne są przez Konsultantów, czyli osoby związane z przedsiębiorstwem poprzez członkostwo w Klubie Oriflame i działające w systemie prowizyjnym.
Plan marketingowy Oriflame określa dwa sposoby współpracy z przedsiębiorstwem:
Sprzedaż bezpośrednia
Konsultanci-sprzedawcy posługując się katalogami zawierającymi najważniejsze informacje o kosmetykach i aktualnych promocjach, zbierają zamówienia. Następnie kupują zamówione przez klientów produkty w cenie hurtowej bez 30% marży, którą płaci klient. Różnica między ceną detaliczną pokazaną w katalogu a ceną hurtową jest marżą realizowaną przez konsultanta-sprzedawcę.
Budowanie struktury sprzedaży
Budowanie tzw. własnej struktury sprzedaży poprzez pozyskiwanie nowych osób do współpracy jest klasycznym przykładem stosowania marketingu wielopoziomowego w ramach sprzedaży bezpośredniej. Sprzedawcy przysługują premie, które zależą od obrotu handlowego całej struktury (czyli sumy obrotu handlowego wszystkich konsultantów-sprzedawców w danej strukturze) i wynoszą od 3% do 21% obrotu. Dodatkowe premie wynikają z tytułów uzyskiwanych po osiągnięciu 21%. Począwszy od Dyrektora Struktury Sprzedaży promując kolejnych Dyrektorów w swojej strukturze uzyskuje się kolejne tytuły (m.in. Dyrektor Złoty, Dyrektor Szafirowy, Dyrektor Diamentowy, dyrektor Dwudiamentowy, Dyrektor Generalny, itp.).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz