Nie musisz mieć doświadczenia zawodowego, aby zostać Konsultantem Oriflame. Sprzedawaj kosmetyki, polecając je znajomym.
Są dwa sposoby zarabiania pieniędzy dzięki współpracy z Oriflame:
1. Kupujesz kosmetyki po cenie dla Konsultantów. Sprzedajesz je Klientom
po cenach zamieszczonych w Katalogu - Twój zysk wynosi 30 procent.
2. Zapraszasz innych do współpracy i budujesz zespół Konsultantów - możesz zarabiać do 21 procent w zależności od wyników ich pracy.
W miarę rozwoju biznesu zyskujesz coraz więcej: premie, nagrody, zaproszenia na konferencje w egzotycznych miejscach.
10 przykazań skutecznego konsultanta
1. Twoja lista znajomych zawsze powinna być otwarta.
2. Zawsze miej przy sobie katalog.
3. Pamiętaj, że sprzedajesz korzyści a nie produkty.
4. Używaj produktów, które polecasz.
5. Zdobywaj wiedzę na szkoleniach, by móc dobrze doradzać.
6. Dotrzymuj terminów.
7. Naucz się rozpoznawać potrzeby klienta.
8. Wyglądaj jak konsultant firmy kosmetycznej.
9. Nigdy nie zapominaj o swoim kliencie.
10. Stosuj metodę trójkąta.
1) Lista znajomych.
Jest podstawową i niezwykle ważną rzeczą w tym biznesie i dla tego poświęciłam liście osobny rozdział, który znajdziesz w poradach biznesowych.
2) Zawsze miej przy sobie katalog.
Nigdy nie wiesz kogo spotkasz jadąc autobusem do szkoły czy robiąc zakupy w markecie. A może właśnie tam wpadniesz przypadkowo na ciocię, która mieszka po drugiej stronie miasta i kontakt z tą osobą z twojej listy był najbardziej utrudniony.
3) Pamiętaj, że sprzedajesz korzyści a nie produkty.
Twoja przyjaciółka nie chce kupić kremu pod oczy. Ona chce mieć produkt, który sprawi, że jej cienie pod oczami nie będą tak bardzo widoczne. Wujkowi nie sprzedawaj po prostu dezodorantu do stóp. On chętnie kupi od ciebie rzecz, która sprawi, że jego stopy będą odświeżone, schłodzone a on będzie czuć się komfortowo nawet po całym dniu pracy w pełnym obuwiu.
4) Używaj produktów które polecasz.
"Nasze tusze do rzęs są naprawdę świetne" - powiedziała kobieta pokazując w katalogu polecany kosmetyk, a chwilę później w łazience wyjęła z torebki tusz innej firmy i pomalowała nim swoje rzęsy. Czy kupowałbyś od takiej konsultantki?
5) Zdobywaj wiedzę na szkoleniach, by móc dobrze doradzić.
Szkolenia to podstawa. Olejek Tea tree stosujemy na twarz trądzikową - o tym można przeczytać w katalogu. Ale jeśli dodasz, że możemy zastosować go również podczas zabiegów inhalacyjnych przy katarze, dodać kilka kropli do kąpieli, by pozbyć się trądziku na plecach lub wsmarować w stopy co zapobiega grzybicy stóp to twój klient będzie wiedział, że znasz produkty i potrafisz dobrać kosmetyki idealne dla niego.
6) Dotrzymuj terminów.
Jeśli obiecałeś klientce dostarczyć brokatowe cienie do powiek przed sobotnią imprezą - musisz dotrzymać danego wcześniej słowa. Po weekendzie kosmetyk może nie być już potrzebny a ty stracisz zaufanie swojej klientki.
7) Naucz się rozpoznawać potrzeby klienta.
Nie bez powodu Bóg dał nam jedne usta i dwie pary uszu. Powinniśmy więcej słuchać niż mówić, by dowiedzieć się czego tak naprawdę potrzebuje nasz klient. Tak wielu anegdot nasłuchałam się już o sprzedawcach, którzy z wielkim entuzjazmem i zaangażowaniem prezentowali potencjalnej klientce kosmetyki do makijażu Giordani Gold czy Visions i po doskonałej prezentacji usłyszeli: "Ja jednak dziękuję... Nie maluję się".
8) Wyglądaj jak konsultant firmy kosmetycznej.
Czy kupiłbyś kosmetyki od osoby z przetłuszczonymi włosami i brudnymi obgryzionymi paznokciami? Staraj się zawsze wyglądać świeżo i mieć perfekcyjnie wykonany makijaż - twój wizerunek jest twoją wizytówką.
9) Nigdy nie zapominaj o swoim kliencie.
Katalogi dostarczaj regularnie by twój klient nie czuł się lekceważony i zapomniany.
10)Stosuj metodę "trójkąta"
Metoda trójkąta polega na doradzaniu klientowi kosmetyków które mogą być dopasowane do produktu, który zakupił. Np. Do zakupionej pomadki do ust - konturówkę. Do tego zestawu lakier do paznokci w tym samym kolorze. Później do lakieru zmywacz itp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz